fredag 17 juni 2016

Icke sa Nicke.....

Fortfarande ingen leverans av resterande köksskåp. Vi saknar 5 skåp, 3 vänskivor och frontstycken till skåpen. Men när man söker på vårt ordernummer på Ikea så står det att allt är levererat!!!!

Jag har försökt ringa, flera olika nummer, men blir bara hänvisad till chatten online. Där får jag veta att Ikea ska ringa inom de närmaste dagarna.......HA! det är ingen som har ringt inte.

Jag fyllde i ett formulär med missade artiklar i första leveransen och meddelade samtidigt att vi fått en kontorsstol som vi inte beställt. Automatsvaret meddelande att de skulle återkomma inom 24 timmar. Detta var för 15 dagar sen! Har fyllt i formuläret ytterligare en gång för några dagar sen. Samma resultat.

Idag äntligen kom jag fram och fick tala med en person men hon kunde ingen engelska och till slut försvann hon från tråden. Varför vet jag inte. Nu har jag bett vår vän Peppe om hjälp. Han ska ringa och prata med dem så får vi se vad vi kommer fram till.

Men det händer positiva saker också :)
Golvet är färdiglagt i kök/matsal och jädrar så snyggt det blir. Nu ska vi bara måla väggar och tak och sen bära in de skåp vi har och montera så långt vi kan. Och garderoberna till sovrummet kan också skruvar ihop. Kanske kan vi få till det så vi kan husera i Casa 4B när våra besökare kommer hit ner så kan de få ha Casa C för sig själva.

Bilder på köksgolvet före och efter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...