onsdag 14 oktober 2015

Dyrt dopp


Baia di Riaci 1 juli 2014
Jag var ute för ett riktigt äventyr i förra veckan nere vid vår strand här i Coccorino. Det gick höga vågor och inte ens Lars ville bada. Han stod bara i vattenbrynet och vågorna skvätte ner honom totalt. Efter ett tag lugnade det ner sig och jag och Gisela, en tyska som vi känner, bestämde att vi skulle våga oss på ett dopp. Jag kom i men när jag skulle upp igen så kom en stooor våg och slog ikull mig. 

Det var läskigt! Jag gillar ju inte att bada när det går vågor men de såg ut att ha lugnat ner sig betydligt när jag gick i för att bara ta ett snabbt dopp. Det är ju inte direkt djupt innan man kommer ut en bit och jag var bara ut 3-4 m från stranden och simmade in tills det var var ca 30 cm djupt och skulle ju precis resa mig upp när vågen golvade mig totalt. Bikinin var full av sand och glasögonen åkte av och ut i havet. 

Det är ju tur att man har ett par gamla i reserv, tänkte jag. När jag stod och förberedde middagen ringde det på dörren och Gisela kom med glasögonen. De hade kommit upp men nu var väldigt repade. Vi tog med glasögonen till optikern i Vibo och han sa att det inte gick att slipa utan de måste byta glas. Vi jämförde min havsslipade båge med en ny och jag insåg att det behövdes en ny båge också. Så mitt dopp gick på ca 460€. 

Hädanefter kommer jag alltid att bada utan glasögon (om det inte är stiltje förstås) även om jag riskerar att inte se varken maneter eller annan skit i vattnet. Får väl skicka ut en spejare innan jag själv kliver i. Spejare = maken 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...