onsdag 1 juli 2015

Det knackar på dörren....

....tidigt på förmiddagen och när jag öppnar står en av männen i byn där och räcker fram en plastpåse med nyskördade grönsaker - en zucchini, en gurka, ca 1 kg sockerärtor och lite basilika. Han säger att ärtorna är goda i pastan. Så har vi det här. Häromkvällen när vi var ute på en kvällspromenad så hade jag två ägg med mig hem.

Efter att ha tackat och tagit emot grönsakerna måste jag naturligtvis googla på ett recept på pasta med sockerärtor och hittar ett på recept.nu av Pablo Roberto. Det blev vår middag nu i kväll. Väldigt gott. Kommer att använda detta recept fler gånger.

Resten av ärtskidorna förvällde jag och de ligger nu i frysen för att ätas längre fram.




1 kommentar:

  1. Fantastiskt att det råder sån anda. Här ringer ingen på och erbjuder något - tack o lov inga nasare heller eftersom vi är portkodade dygnet om. Vi kör rotsaker och baljväxter nu vi har ju stora torget nere på stan att handla från..underbart!
    Kram Nonna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...