tisdag 3 juni 2014

3000 km på 4 dagar



Ca 200 km kvar till vårt nya hem. Ginsten blommar och det doftar som en hel parfymfabrik när man kliver ur bilen.
Nu är vi äntligen nere i Coccorino! Det tog oss 4 dagar på motorvägarna i en snitthastighet på ca 75 km/h. Tungt släp och ordentligt lastad bil. Tur att maken har BE-körkort. Eftersom jag bara fått vara passagerare denna gången har jag nästan hunnit sticka färdigt ett framstycke till en tröja. Det är flera olika flätmönster på så jag måste hålla tungan rätt i mun. Och det är inte alltid jag gjort det utan har fått repa några varv här och där. Men nöjet finns ju kvar så mycket längre då :)

Det var en fröjd att öppna dörren till huset. Klinker på golven i alla rum på första plan. Och så fint de gjort, byggarna! Nu är vi igång och målar väggarna i de nyrenoverade rummen. I slutet av veckan börjar vi nog att tömma släpet. Det ska bli skönt att få fram lite kläder. Alla byxor, både korta och långa, som jag har haft i garderoben här är för stora och har blivit nedpackade för att ta med hem till Svedala igen. Jag vet någon som har plats i sin garderob för dem :)

Nu ska jag gå ner till maken och hjälpa till med målningen så vi blir färdiga med ett rum. Sen ska vi iväg till stenmannen och beställa några bitar marmor till en liten balustrad som vi har i trappan. Och hämta toasitsar till de nya toaletterna, och köpa mer väggfärg, och handla lite annat som vi behöver.
Önskar alla en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...